۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۸:۵۹

دبیر جشنواره موسیقی فجر:

منعی برای اضافه شدن بخش سرود به جشنواره نیست/ دغدغه‌مندان طرح بدهند

منعی برای اضافه شدن بخش سرود به جشنواره نیست/ دغدغه‌مندان طرح بدهند

به گفته دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منعی برای اضافه شدن بخش سرود به این رویداد نیست و افراد و نهادهایی که چنین دغدغه‌ای دارند می‌توانند طرح خود را به دبیرخانه ارائه کنند.

حسن ریاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای سیاستگذاری جشنواره با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه در جلسه‌ای که هفته گذشته با معاون هنری وزیر ارشاد داشتیم قول های مساعدی برای اختصاص بودجه مناسب داده شد که امیدوارم با توجه به اضافه شدن دو بخش بانوان و کودک و نوجوان به جشنواره و افزایش فعالیت ستاد اجرایی، این امر به زودی محقق شود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی دبیرخانه مدتی است که فعالیت خود را افزایش داده و هم اکنون مشغول برنامه‌ریزی برای انجام امور مربوط به جشنواره است. ضمن اینکه در بخش بین الملل که من در ابتدا نگرانی‌هایی داشتم اقدامات بسیار خوبی توسط همکارانم در این بخش انجام گرفته و تصور می‌کنم بخش بین المللی جشنواره امسال که در هفته های آینده اطلاعات بیشتری از آن را منتشر می‌کنیم از بخش های خوب و با کفیت این رویداد موسیقایی خواهد بود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با بیان اینکه علاقه مندان موسیقی منتظر یک جشنواره متفاوت باشند، خاطرنشان کرد: مهم ترین موردی که به شدت برای آن دغدغه داریم بودجه جشنواره است که اصلی ترین نگرانی و دغدغه ماست که امیدوارم با سر و سامان گرفتن آن بتوانیم جشنواره با کیفیتی را به مخاطبان موسیقی تقدیم کنیم.

ریاحی در پاسخ به واکنش برخی از هنرمندان و نهادهای فرهنگی مبنی بر اضافه شدن یا نشدن بخش سرود به جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز تصریح کرد: من مشکلی برای اضافه شدن بخش سرود به جشنواره ندارم. از همین جا هم اعلام می کنم دوستانی که دغدغه حضور بخش سرود در جشنواره را دارند می توانند برنامه خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. البته این عزیزان توجه داشته باشند که برای چنین رویکردی باید در قالب یک برنامه یک هفته‌ای و علمی هم‌تراز با جشنواره برنامه های خود را ارائه دهند.

این پیشکسوت موسیقی در پایان تاکید کرد: حضور بخش سرود در جشنواره نیازمند یک برنامه هدفمند و منظم است که بتواند یک هفته در این رویداد بین المللی حضور داشته باشد. اما از آنجایی که سرود فقط مختص به گروههای سرود مدارس نیست بنابراین این حضور مستلزم وجود گروه‌هایی در سطح گروه‌های شرکت‌کننده در بخش‌های دیگر و ارائه حرف‌های تازه است.

کد خبر 2185495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha